De verneukerativiteit van het oostblok broodje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rotman - WaarBenJij.nu De verneukerativiteit van het oostblok broodje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rotman - WaarBenJij.nu

De verneukerativiteit van het oostblok broodje

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

30 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Laatste dag alweer in beautiful Belgrade. Waarbenjij.nu weet het nog niet, maar Montenegro hoort natuurlijk allaaaang niet meer bij Servie.
Volgens de Lonely Planet is Belgrado geen mooie stad. Goed begin dus! En oke, er zijn natuurlijk veel mooiere steden, maar Belgrado bevalt me prima!

Blijkbaar kan een mens Hongarije niet zonder moeite verlaten. We hebben namelijk een boete gekregen toen we de metro wilden pakken naar het treinstation. We hadden wel een kaartje, maar hadden hem bij het overstappen niet voor de tweede keer gevalideerd. Wisten wij veel! Wij legden uit dat we dat niet wisten en dat alsnog wel even wilden doen. Als antwoord kregen we 'No. Now you have penalty.' 6000 Forint, oftewel bijna 30 euro. Ons zie je niet snel terug in Hongarije ;)..
Gelukkig had onze trein ook maar 4,5 uur vertraging en kwamen we om 2 uur 's nachts aan bij ons niet al te schone hostel in Belgrado. Jeej!

Op dag 1 hebben we de stad verkend. Leuke straatjes met winkeltjes en terrasjes overal.. Belgrado snapt het! In het oude stadsgedeelte is de citadel, die diende als verdediging van de stad. Erg mooi, met ook een erg mooi uitzicht.
Daarna zijn we nog wat verder gaan slenteren door de stad en rond een uur of half drie waren we daar eigenlijk wel klaar mee. Oftewel.. terrasjes!
En dan het oostblok broodje. We besloten 's avonds een broodje te kopen die er erg goed uitzag en niet duur was, voorzien van kipsnitzel-achtig iets en sla en tomaat. We namen een hap, in de veronderstelling dat het een erg lekker broodje zou zijn. Niets was minder waar!!! Er lag een half plakje tomaat op en een blaadje sla. (Ik hoor je denken: een blaadje sla kan best groot zijn. Denk aan het formaat veldslablaadje.) Alsof de sla er niet toe doet! En de kip.. tja.. moet ik daar nog over uitwijden?

Gisteren zijn we naar een schiereilandje in de rivier geweest, even buiten de stad, waar een strand bij was en wederom veel terrasjes en ijskraampjes. Daar hebben we ons vakantiekleurtje bijgewerkt en af en toe een duik in de rivier is ook erg welkom bij 33 graden.

Margo zag een paar dagen geleden een artikel op internet over de arrestatie van Radovan Karadzic, na Milosevic de grootste schurk van Servie. Er werden demonstraties voorspeld in Belgrado tegen zijn arrestatie, terwijl de regering hem heeft uitgeleverd aan het Joegoslavie tribunaal in, jawel, Den Haag. We hebben niet heel veel meegekregen van de demonstraties, wel zagen we overal ME agenten rondlopen. Het komt wel weer net zo uit met ons...

Vanavond pakken we de nachttrein naar Skopje, Macedonie, om vanuit daar een bus naar Ohrid te nemen. Een klein plaatsje in de bergen vlakbij een groot meer... ik ben erg benieuwd!

xx Emma

  • 31 Juli 2008 - 09:40

    Marjan:

    Eej!

    Ja, ik typ even drie berichtjes na elkaar omdat ik net uit Florence kom en het was super! Jullie reis lijkt me ook mooi! Werk je ernaast niet bij? Maakt ook niet uit, maar ik vroeg 't me af.

    Tot snel. Xxx.

  • 31 Juli 2008 - 09:40

    Marjan:

    Eej!

    Ja, ik typ even drie berichtjes na elkaar omdat ik net uit Florence kom en het was super! Jullie reis lijkt me ook mooi! Werk je ernaast niet bij? Maakt ook niet uit, maar ik vroeg 't me af.

    Tot snel. Xxx.

  • 31 Juli 2008 - 09:40

    Marjan:

    Oeps.. 2x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Emma

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 45466

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Colombia

03 Oktober 2010 - 02 Februari 2011

Perú y Chile

09 Juli 2008 - 13 Augustus 2008

Oostblok 2008

03 Oktober 2006 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: